Zlínský magistrát spustil testovací provoz nového Portálu občana

14.02.2023 09:21

ZLÍN - Město Zlín se řadí k městům, která využívají elektronickou službu Portál občana. V těchto dnech spustilo testovací provoz zcela nového portálu, jehož cílem je užší a rychlejší komunikace občanů s úřadem při řešení různých životních situací.
„Portál občana města Zlína je webová aplikace, která slouží pro poskytování elektronických služeb a umožňuje efektivní elektronickou komunikaci. Umožní občanům komunikovat s jednotlivými odbory města online a minimalizovat tak počet návštěv občanů na úřadě při vyřizování jednotlivých agend,“ uvedl tajemník Magistrátu města Zlína Tomáš Lang.
„Samotnou aplikaci jsme se snažili navrhnout tak, aby byla přehledná a občanům co nejjednodušeji poskytla potřebné informace. Samozřejmostí je i podpora responzivního zobrazení, tedy takového zobrazení stránek, které bude optimalizováno pro nejrůznější druhy zařízení, jako jsou mobily, notebooky, tablety atd. Portál občana lze nalézt na webuhttps://portal.zlin.eu/obcan/,“ pokračoval Lang.
Základním prvkem Portálu občana jsou služby úřadu, které jsou pro lepší přehlednost rozděleny do samostatných kategorií. Služby úřadu je také možné zobrazit podle samostatných odborů a oddělení, do jejichž kompetence spadají.
„U jednotlivých služeb úřadu jsou uvedeny kontakty na zaměstnance úřadu, se kterými je možné danou problematiku řešit, informace o úředních hodinách a také online formuláře, jejichž prostřednictvím je možné učinit elektronická podání. Pro uživatele jsou nahrány video návody, které umožní snadnější seznámení s jednotlivými úkony v portálu,“ řekl Tomáš Melzer, tiskový mluvčí zlínského magistrátu.
Na základě integrace Portálu občana s interními systémy městského úřadu je občan přihlášený do svého profilu informován o vlastní elektronické komunikaci probíhající s úřadem, a to na úrovni jednotlivých podáních, plateb a v neposlední řadě také o finančních závazcích.
„Vzhledem k důvěrné povaze informací zajišťuje Portál občana legislativně i právně jednoznačné ztotožnění občana prostřednictvím kvalifikovaných poskytovatelů elektronických identit, jako jsou eObčanka, bankovní identita, NIA ID, MojeID a další. Portál občana města Zlína je rovněž přímo napojen i na centrální Portál občana a je registrovaný jako informační systém veřejné správy,“ dodala Zdeňka Bačová, vedoucí Odboru informatiky magistrátu.
Portál občana se bude i dále rozšiřovat. V plánu je například nový rezervační systém, díky kterému se budou moci zájemci objednat na konkrétní termín pro jednání na úřadu. Občané budou o novinkách informováni přímo v portálu i skrze komunikační kanály města.

Vlastimil Langer

Zdroj a foto: Magistrát města Zlína