Zástupci Správy železnic a města si pochvalují průběh přestavby nádraží
VSETÍN - Postup prací na přestavbě vsetínské železniční stanice si v pátek 21. dubna prohlédli Jiří Svoboda, generální ředitel Správy železnic (SŽ), která je investorem této akce, spolu se starostou města Jiřím Čunkem. Vyjádřili přitom potěšení nad vzorovou spoluprací institucí.
Stanice se za poslední dva měsíce proměnila ve velké staveniště. Zmizela polovina kolejí, roste dopravní terminál a hloubí se podchod. Patrné jsou i základy parkovacího domu. „Termín dokončení kolejiště musíme koordinovat s dostavbou terminálu a nového podchodu, který propojí terminál s lokalitou Na Lapači. Práce běží podle plánu. V červenci nás čeká demolice stávající nádražní budovy, od srpna se přesuneme se stavbou na druhou část kolejí. Na konci letošního roku již budou cestující využívat podchod a všechna nová nástupiště,“ konstatoval Jiří Svoboda s tím, že s otevřením dopravního terminálu, který bude integrovat železniční a autobusovou dopravu, se počítá na počátku příštího roku.
„V období od zbourání stávající nádražní budovy po otevření terminálu budou cestující odbavováni v provizorních buňkách umístěných na parkovišti vedle nynější nádražní budovy. Cestujícím zajistí základní servis, tedy čekárnu, pokladny dopravců nebo třeba trafiku,“ doplnil správce stavby železniční stanice Martin Kypr, podle něhož probíhají v souladu s harmonogramem i stavební práce na budování druhého železničního podchodu v ulici U Křivačkárny. „Věřím, že na jaře příštího roku zde bude hotovo,“ řekl Kypr.
Generální ředitel SŽ Jiří Svoboda během kontrolního dne vyzdvihl spolupráci s městem Vsetín. „Musím konstatovat, že je opravdu vzorová. Díky tomu se tento výjimečný projekt za téměř tři a půl miliardy daří realizovat. Výjimečnost spatřuji v tom, že lidem nabídne možnost dostat se v jednom místě suchou nohou z jednoho typu dopravy do druhého (z autobusu do vlaku a naopak – pozn. red.) a současně budou mít v těsné blízkosti i kde komfortně zaparkovat,“ řekl Svoboda.
Rovněž starosta Jiří Čunek neskrýval spokojenost. „Základem úspěchu tohoto projektu je fakt, že jsme jako samospráva už v prvopočátku vzali na svá bedra řešení majetkoprávních vztahů, které nesouvisí pouze s nádražím. Následně jsme připravili studii, v níž jsme nastínili, jak by nové vlakové nádraží mohlo vypadat i v návaznosti na další investice – parkovací dům, obchodní galerii či nové autobusové nádraží. Představitelé Správy železnic a Ministerstva dopravy nad takto, z hlediska majetkových vztahů, připraveným projektem zajásali a pak už se řešilo jen financování. A dnes jsme svědky stavby obřího projektu, který z 90 % hradí Evropská unie a stát a jen z 10 % město Vsetín. Tento projekt a způsob jeho přípravy i realizace se tak stává příkladem pro ostatní samosprávy v naší republice,“ uzavřel starosta Čunek.
Vlastimil Langer
Zdroj: Městský úřad Otrokovice
Foto: Michal Horský