V Uherském Hradišti mají vzniknout tři nové mosty přes řeku Moravu

10.01.2025 14:44

UHERSKÉ HRADIŠTĚ - Přemostění řeky Moravy v Jarošově - záležitost, která patří mezi největší dopravní priority Uherského Hradiště, dostává konkrétní podobu. Severní obchvat města navrhuje protnout řeku Moravu hned na třech místech, která se napojí na D55.
Problematika přemostění řeky Moravy v Uherském Hradišti – Jarošově, včetně napojení silnice II/497 na dálnici D55, je klíčovým infrastrukturním projektem zaměřeným na zlepšení dopravní dostupnosti a snížení dopravní zátěže v této oblasti.
„O nezbytnosti silničního propojení mezi Uherským Hradištěm - částí města Jarošov a dálnicí D55 nemůže být diskuze. Realizace projektu je zásadní pro celkové zlepšení dopravní situace v regionu, zejména s ohledem na naplněnou kapacitu stávajících komunikací,“ sdělil starosta města Stanislav Blaha. 
Snaha o severní obchvat města Uherské Hradiště, zahrnující nová přemostění řeky Moravy a výstavbu přivaděče k dálnici, je dlouhodobá. Hlavním cílem je zásadní odlehčení dopravní zátěže na průjezdu městem Uherské Hradiště a napojení na dálnici D55.
„V roce 2022 došlo k významnému posunu, kdy zástupci měst Uherské Hradiště, Staré Město a Ředitelství silnic Zlínského kraje podepsali dohodu o spolupráci na přípravě tohoto projektu. Dohoda umožnila vznik vyhledávací studie, kterou zadával Zlínský kraj, respektive ŘSZK, a která měla za cíl najít varianty řešení. Ty byly nyní představeny všem zúčastněným stranám. Výsledkem je doporučená varianta, při které by začátek stavby měl být na silnici II/497 v místě nově situované okružní křižovatky v Uherském Hradišti – Jarošově, kde by vznikl první most přes řeku Moravu,“ řekl Jan Pášma, tiskový mluvčí hradišťské radnice. 
Silnice by pak vedla po staroměstské straně podél řeky Moravy a navazoval by na ni další most v Jaktářích, který by pravděpodobně nejvíce využila vozidla obsluhující místní průmyslovou zónu. Přeložka silnice by potom vedla dál po katastrálním území Starého Města, novým mostem by překonala Baťův kanál a napojila by se na ulici Východní, která přivádí silniční dopravu k okružní křižovatce na silnici III/42824. Odtud by byla doprava vedena novým přivaděčem k D55.
Třetí a poslední napojení je plánováno směrem z Velehradské třídy za budovou PČR, na které naváže nové přemostění řeky Moravy, odtud komunikace pokračuje severním směrem, kde se napojí na obchvat.
 „Zpočátku byly diskutovány dvě varianty přemostění - těsně před Jarošovem a v Jaktářích. Opakovaně jsem se vyjadřoval v tom smyslu, že oba mosty jsou pro město zásadní, a proto jsem rád, že k této variantě nyní míříme. Navíc s tím, že k dispozici by měl být ještě třetí most - z Velehradské třídy na druhý břeh Moravy.  Nyní naší snahou bude, aby se příprava a koordinace postupu projektu dostala co možná nejdříve do fáze rozpracování vybrané varianty do podrobnosti technické studie. Nezávisí to však jen na nás, protože stavět bude ŘSZK,“ vyjádřil se starosta Blaha.
Přesto, že se jedná o běh na dlouhou trať, protože projekt bude v dalších krocích vyžadovat aktualizaci územních plánů, Zásad územního rozvoje i generelu dopravy a další technické přípravy, vyjádřil starosta města radost nad významným pokrokem. „Jsem rád, že se celá věc pohnula kupředu a dostává konkrétní podobu. Díky vybrané variantě jsme se o další krok přiblížili ke komplexnímu řešení obchvatu města, na který tady v Uherském Hradišti čekají snad všichni,"  uzavřel Stanislav Blaha. 
Vlastimil Langer
Zdroj a foto: MěÚ Uherské Hradiště