Trolejbusem až na otrokovické Štěrkoviště

15.07.2022 15:05

OTROKOVICE - Na nově zatrolejovaném úseku o délce 950 metrů, který byl v jarním období  dokončen v Otrokovicích, se už od začátku července pravidelně objevují trolejbusy. K tomuto významnému rozšíření trolejové sítě Zlína a Otrokovic došlo po dlouhém období 22 let, které uplynulo od prodloužení trolejové trati na sídlišti Jižní Svahy na točnu Kocanda.
„Výsledkem prací, které realizovala v prvním čtvrtletí roku 2022 pro Dopravní společnost Zlín – Otrokovice pražská firma Elektroline, a. s., je nový úsek dvoustopého trolejového vedení o délce zhruba 950metrů v ulicích Osvobození a Komenského v Otrokovicích. Na této dříve autobusové lince č. 55 se od začátku letošního července, kdy vstoupila v platnost změna jízdních řádů, začal kromě autobusů pravidelně objevovat bateriový trolejbus,“ uvedl Vojtěch Cekota, tiskový mluvčí dopravní společnosti.
Po dodání dalších potřebných bateriových trolejbusů se jejich počet nasazovaných na lince č. 55 v blízké budoucnosti ještě zvýší. Pro město Otrokovice to znamená výraznou ekologizaci provozu MHD, neboť trolejbusy na rozdíl od autobusů neprodukují v místě své jízdy žádné emise a pohybují se s výrazně nižší úrovní hlučnosti.
Nově vybudované trolejové vedení navazuje v Otrokovicích na dosavadní zatrolejovanou trasu, která za poštou odbočuje z ulice Osvobození do Havlíčkovy ulice k železniční stanici (linky 2 a 6 ze Zlína). Nově zatrolejovaný úsek vede po trase původní autobusové linky č. 55 ulicí Osvobození a pokračuje ulicí Komenského až do prostoru před tělocvičnou Jednoty Sokol. Tam tzv. parciální trolejbusy stahují sběrače, aby pokračovaly v další jízdě až na točnu Štěrkoviště s využitím elektrické energie z trakčních baterií.
Výstavba nového trolejového vedení v Otrokovicích v úseku po sokolovnu přišla na 10,7 milionu korun, přičemž 85 procent uznatelných nákladů pokryla dotace z operačního programu Doprava.
„Jakmile silničáři dokončí plánovanou rekonstrukci křižovatky ulic Komenského a Nadjezd, plánujeme prodloužit zatrolejovaný úsek od sokolovny v Komenského ulici až po zastávku Nadjezd. Toto další prodloužení trolejí o délce 276 metrů v jednom směru přijde asi na 5,5 milionu korun. Také u této investice budeme žádat o financování z operačního programu Doprava,“ informoval ředitel DSZO Josef Kocháň.
Trolejové tratě ve Zlíně a Otrokovicích mají nyní celkovou délku 65,8 kilometru (měřeno v jedné stopě). Současné prodloužení v Otrokovicích je poměrně významnou událostí, ke které dochází po mnoha letech. Naposledy došlo k prodloužení trolejového vedení o 450 metrů při výstavbě obratiště Antonínova ve Zlíně v roce 2014, předtím vznikl nový zatrolejovaný úsek v roce 2000, když se prodloužila trasa trolejbusových linek na sídlišti Jižní Svahy ve Zlíně z původní konečné Česká na obratiště Kocanda.

Vlastimil Langer
Zdroj a foto: Dopravní společnost Zlín-Otrokovice