Projekt místního akčního plánování ve školství na Otrokovicku vrcholí
OTROKOVICE - Rovné příležitosti ve vzdělávání, předškolní vzdělávání, prevence projevů rizikového chování, čtenářská a matematická gramotnost, rozvoj jazykových dovedností, informačních technologií i financování ve školství byla hlavní témata setkání pracovních skupin, které společně po dobu tří let pracovaly na realizaci projektu Místní akční plánování (MAP) II na Otrokovicku.
„Celkem 61 učitelů, ředitelů základních i mateřských škol z ORP Otrokovice a členů realizačního týmu si za přítomnosti starostky města Otrokovice Hany Večerkové a dalších přizvaných hostů vzájemně představilo, čím se v uplynulé době ve svých pracovních skupinách zabývali,“ uvedla Lenka Vaculová, otrokovická tisková mluvčí.
„Oblast školství je nesmírně široká a pestrá. Proto je důležité, aby byla uchopena koncepčně a propojila zařízení, která jsou si blízká. Projekt místního akčního plánování toto umožňuje. Za dobu jeho chodu tak na školách probíhala řada programů, ať už jde o rodilé mluvčí při výuce cizích jazyků, preventivní programy zaměřené na rizikové chování, rozvoj kreativity a talentu napříč předměty a další. Jako významnou vnímám také podporu samotných pedagogů formou nabývání nových a sdílení osvědčených zkušeností, ale i rozvoj strategického řízení na školách. Smysluplné je také zapojení rodičů, kteří jsou tak více vtaženi do dění na školách,“ shrnula starostka města Otrokovice Hana Večerková.
V rámci projektu MAP pracovalo osm tematicky zaměřených skupin. „Skupiny se v průběhu projektu setkaly šestnáctkrát a některé dokonce sedmnáctkrát. Společné setkání navazovalo na úvodní meeting v únoru v roce 2020, kdy byly členům představeny okruhy a témata, kterými se v pracovních skupinách měli zabývat. Že se často náplň práce ve skupinách radikálně změnila proti původnímu plánu, je s ohledem na prodělané období dvou covidových let zcela pochopitelné. Přesto nebo možná i právě proto členové pracovních skupin rozhodně nezaháleli. Závěrečné setkání tak bylo nabito ukázkami výstupů a sdílením dobré praxe,“ sdělila vedoucí odboru školství a kultury Barbora Šopíková.
Setkání se účastnili také zástupci prezentující takzvané implementační aktivity. Na všech základních školách se díky tomuto nástroji podařilo zajistit duální výuku jazyků s rodilými mluvčími. I přes obtíže spojené s distanční výukou se uskutečnily tři ročníky dětského vědeckého kongresu a na třech základních školách se experimentovalo s aktivitami směřujícími k rozvoji kreativity žáků a zároveň i pedagogů.
Závěr setkání patřil ukázce toho, jak i na školách v malých obcích lze aktivně přistupovat k využívání informačních a komunikačních technologií ve výuce. „Zástupci základní školy ze Střílek představili své pojetí školního vzdělávacího programu s využitím ICT technologií, se softwary a roboty, ale především se zapálenými pedagogy, kteří se nebojí začleňovat ICT do výuky téměř všech předmětů,“ uzavřela Barbora Šopíková.
Vlastimil Langer
Zdroj a foto: Městský úřad Otrokovice