Na léta za volantem trolejbusu nebo autobusu zavzpomínali důchodci z dopravního podniku
ZLÍN - Tradiční setkání vedoucích pracovníků Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice s bývalými zaměstnanci, kteří již odešli do penze, se uskutečnilo ve středu 7. září ve Zlíně. Stalo se tak po tříleté vynucené přestávce, kterou způsobila epidemie nemoci covid-19.
„Bývalí zaměstnanci Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice na svou firmu nezapomínají ani po odchodu do penze. Ani firma na ně. Aktivní pracovníci i senioři se setkávají během roku na akcích, které DSZO pořádá, například během Dne otevřených dveří. Kromě toho jednou za rok se důchodci zúčastňují zcela cíleného setkání zaměstnanců-seniorů v areálu podniku, kde si prohlédnou svá bývalá pracoviště, seznámí se s novinkami a setkání zakončí obědem a družnou besedou v některé restauraci,“ sdělil Vojtěch Cekota, tiskový mluvčí dopravní společnosti. „Udržujeme takto někdy i po dlouhá léta kontakt s lidmi, kteří pro nás pracovali a kterým máme být za co vděčni. Mají o setkání zájem. Kvůli covidu jsme museli bohužel dva ročníky setkávání vypustit. Jsme rádi, že letos této akci nic nebrání,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň.
Letošního setkání bývalých zaměstnanců se zúčastnilo 81 důchodců. Jak ti, kteří odešli do penze teprve nedávno, tak i pracovníci, jejichž pracovní dráha skončila už před mnoha lety. Nejstarším účastníkem byl letos téměř devadesátiletý řidič Karel Langer, který pracoval v dopravním podniku nepřetržitě od roku 1957 do roku 1998.
„Začínal jsem jezdit ve Zlíně ještě s prvními švýcarskými trolejbusy Brown Boveri. Byly velmi spolehlivé. Jezdívaly na lince C z Lesní čtvrti na Podhoří a některé z nich měly i baterie, na které ujely kousek cesty mimo trakční vedení. Jednou jsem takto dojel na baterie od Velkého kina až do vozovny,“ vzpomíná Karel Langer.
Potom přišly trolejbusy Vetra – podle Langera rychlé, ale méně spolehlivé. Zajezdil si i se všemi dalšími typy vozů, které se v síti MHD ve Zlíně a Otrokovicích za léta vystřídaly. Řídil i první kloubové trolejbusy Škoda-Sanos. „Ty byly poruchové,“ tvrdí řidič-pamětník. Rodák od Kyjova, se původně učil u soukromníka řezníkem, ale komunisté v roce 1948 jeho provozovnu znárodnili. Vystřídal potom několik zaměstnání včetně řízení nákladního automobilu.
„Švagr jezdil u dopravního podniku s autobusem, poradil mi, abych se zkusil přihlásit. Vzali mě. Rád na tu práci vzpomínám, bavilo mě to. Bydlel jsem ve Zlíně, nebyl pro mne problém s turnusovým režimem nebo s ranními službami, na které jsem musel vstávat ve tři hodiny a jít čtyřicet minut do vozovny pěšky. Zdraví mi sloužilo,“ shrnul roky své práce v městské hromadné dopravě Langer. Za dobu pracovního poměru u dopravního podniku najezdil s vozidly MHD bezmála dva miliony kilometrů.
Během setkání se důchodci z dopravní společnosti také svezli historickými autobusy Škoda 706 RTO a ŠM 11.
Vlastimil Langer
Zdroj a foto: Tisková zpráva DSZO