Městský úřad v Otrokovicích loni přijal 423 žádostí, stížností a podnětů

20.03.2024 07:58

OTROKOVICE - Žádosti o informace, stížnosti, podněty a petice. To vše na Městském úřadě Otrokovice eviduje oddělení kanceláře starostky. „V uplynulém roce zaevidoval 45 žádostí o informace podle zákona č. 106/1999 Sb., jednu petici, devět stížností a 16 podnětů včetně 353 podnětů v aplikaci Hlášení závad,“ uvedla Lenka Vaculová, otrokovická tisková mluvčí.
Agenda žádostí o informace podle zákona o svobodném přístupu k informacím se každým rokem počtem přijatých dokumentů výrazně liší. Zatímco v roce 2018 bylo například evidováno 15 žádostí, o rok později už to byl dvojnásobek. Loňský rok s počtem 45 žádostí se pohyboval v průměrných číslech. Žádosti se týkaly převážně výkonu přenesené působnosti města, kopií dokumentů ze správních spisů a informací o správních řízeních.
„Co se podnětů týká, statistiku výrazně ovlivňuje právě služba Hlášení závad, kde lidé mohou elektronicky hlásit závady ve městě. Jen v této aplikaci bylo zaevidováno za uplynulý rok 353 podnětů,“ řekla Lenka Kvapilová, vedoucí oddělení kanceláře starostky. Nejvíce jich směřovalo do oblasti dopravy, veřejného osvětlení a zeleně.
„Většinou se jedná o opakující se problémy, které se radnice, především ve spolupráci s Technickými službami, snaží okamžitě řešit. Jsme rádi, že si občané všímají nedostatků ve městě a upozorňují nás na ně, protože jen tak můžeme pružně reagovat na všechny závady,“ uzavřela Lenka Kvapilová.

Vlastimil Langer
Zdroj: Městský úřad Otrokovice

Ilustrační foto: Archiv SNZK