Krajský úřad chce být blíž lidem

13.02.2022 08:54

ZLÍNSKÝ KRAJ - Jednotlivá řešení vychází z podnětů účastníků dotazníkového šetření, které probíhalo v říjnu 2020 a v březnu 2021. Obyvatelé kraje měli možnost vyjádřit se ke službám a komunikaci krajského úřadu, ale i k tomu, co by jim na úřadě usnadnilo a zpříjemnilo jednání. „Provedli jsme jak kvalitativní, tak kvantitativní výzkum mezi občany Zlínského kraje, který ukázal, jak je náš úřad vnímán veřejností. Na základě těchto zjištění teď postupně zavádíme jednotlivé nápady a novinky nejen v budově 21, ale i v naší komunikaci směrem ven,“ popsal projekt ředitel Milan Štábl.

Z průzkumu vyplynulo, že zhruba 55 % obyvatel má nízkou znalost o agendě krajského úřadu. Tomu má napomoci pravidelná rubrika v Magazínu 21 Představujeme se, která vychází od října 2021. Každý odbor tam popisuje svou činnost a na fotografiích se představují i zaměstnanci.
„Dalším pomocníkem v šíření osvěty má být série animovaných videí na sociální sítě. Rozvoje nápadu a kreativního zpracování se ujali studenti Ateliéru Digitálního designu Fakulty multimediálních komunikací na UTB. Přímo v budově 21 ve 2. a 16. patře návštěvníky nově přivítají informační obrazovky, kde po celý den najdou nejnovější informace o úřadu, aktuality z hejtmanství, ale i přehled plánovaných akcí nebo turistická videa,“ sdělila Soňa Ličková, krajská tisková mluvčí.

Přívětivější chce krajský úřad být i pro klienty, kteří si potřebují něco vyřídit online nebo musí úřad navštívit osobně. Novinkou je rubrika Formuláře na webu www.kr-zlinsky.cz, o které stálo 52 % dotazovaných. Na jednom místě tak nyní přehledně najdete žádost, kterou potřebujete.
„Chceme reagovat na přání našich klientů, ale i návštěvníků Baťova mrakodrapu, kterých není málo. Pro rodiče s malými dětmi jsme ve 2., 3. a v 16. patře nově nainstalovali přebalovací pulty. A mladí návštěvníci jistě ocení nový nabíjecí box v 16. etáži pro bezpečné nabití smartphonu nebo notebooku,“ uzavřel Milan Štábl.
Vlastimil Langer

Zdroj a foto: Zlínský kraj