Řidiči pomohli školáčkovi, který přejel zastávku a bloudil v síti MHD

23.11.2020 10:54

ZLÍN - Déle než dvě hodiny cestoval ve středu 18. listopadu z Velíkové do školy ve Štípě městskou dopravou žák druhé třídy. Zapomněl vystoupit na správné zastávce, a tak to vzal do Štípy dokonce dvojitým okruhem přes Zlín.
Zmateného žáčka druhé třídy základní školy objevil ve středu 18. listopadu ve svém autobusu na konečné stanici ve Zlíně v Antonínově ulici řidič přímého autobusu linky 36 Luděk Judas. Chlapec mu říkal, že cestuje z Velíkové (odjížděl v 6.56), že zapomněl vystoupit ve Štípě u školy a teď neví, co má dělat. „Nechal jsem ho ve voze, který už směřoval z točny do vozovny. Na zastávce Školní jsme dojeli trolejbus linky 5. Poradil jsem žáčkovi, aby se tímto spojem vrátil do Štípy.
Trolejbus linky 5x s odjezdem v 7.36 ze Školní byl za 23 minut na zastávce Štípa-pošta, odkud by už druhák snadno došel pěšky ke škole. Ale snad proto, že to nebyla zastávka s názvem Štípa-škola, zde nevystoupil. Snad čekal, že „jeho zastávka“ teprve přijde. Trolejbus však pokračoval v jízdě na své normální trase do Kostelce a zpátky do Zlína. Řidič tohoto spoje o chlapcově bloudění v síti MHD zatím nevěděl.
„Vystrašeného a uplakaného školáka jsem našel ve svém voze o půl deváté na konečné ve Zlíně na Podhoří. Pochopil jsem z jeho slov, kam se potřebuje dostat. Uklidňoval jsem jej, aby se nebál a nic si z toho nedělal, že se do školy určitě nakonec dostane. Nechal jsem ho v trolejbusu, aby se mnou pokračoval v dalším okruhu linky 5 do Štípy,“ popsal setkání se zatoulaným hochem řidič trolejbusu Martin Janás. Na zastávce Štípa-škola řidič osobně dohlédl, aby malý cestovatel vystoupil. To už bylo 9.19 hodin. „Viděl jsem v zrcátku, že se vydal směrem k základní škole,“ dodal Janás.
„Oběma skvělým pánům řidičům, kteří se o vystresovaného syna postarali a pomohli mu dostat se po dvouhodinovém bloudění v pořádku do školy, moc děkuji,“ napsala na druhý den chlapcova maminka e-mailem do Dopravní společnosti Zlín – Otrokovice.„To nás jistě potěší, když nám cestující napíší podobnou zkušenost a když se dozvídáme, že naši pracovníci někomu v obtížné situaci pomohli,“ reagoval na story s dobrým koncem ředitel DSZO Josef Kocháň.

Vojtěch Cekota, tiskový mluvčí DSZO
Ilustrační foto: DSZO