Denní centrum i noclehárna v Rožnově zaznamenaly 28% nárůst ve využití služeb

29.01.2019 08:51

ROŽNOV POD RADHOŠTĚM - Také druhý rok fungování denního centra a noclehárny v Rožnově pod Radhoštěm ukázal potřebnost i smysluplnost obou těchto služeb. „Mimo jiné se podařilo pro sedm klientů najít práci s ubytováním, tři klienti se vrátili k rodině, sedm uživatelů si našlo vlastní bydlení, jeden byl přemístěn do azylového domu a jeden uživatel byl přijat na vysokou školu,“ informoval tiskový mluvčí rožnovské radnice Tomáš Gross.

Padesát čtyři tzv. unicitních klientů využilo za rok 2018 služeb denního centra.  „Protože někteří kontaktovali pracovníky centra opakovaně, registruje provozovatel denního centra celkem 1290 kontaktů (v roce 2017 to bylo 732 kontaktů). U noclehárny se uvedená čísla zastavila na hodnotě 54 unicitních klientů, 2.2796 kontaktů a 2.276 tzv. lůžkodnech (tedy počet využití jednotlivých lůžek za rok) bez úhrady a 2.240 lůžkodnech s úhradou,“ vypočítala vedoucí Denního centra Rožnov a Noclehárny Rožnov Daniela Uhříková.
„Nejlepší zprávou ale je, že jsme díky provozování obou služeb pomohli mnoha lidem získat druhou šanci. A téměř dvacítka klientů se z ulice dostala zpět do běžného života. Konkrétně sedm klientů získalo zaměstnání i s ubytováním, dalších sedm uživatelů si našlo vlastní bydlení, jeden klient odešel do azylového domu a tři se vrátili k rodině. Jeden klient byl navíc úspěšně přijat na vysokou školu,“ netajil spokojenost místostarosta Rožnova Jan Kučera, který je s fungováním denního centra a noclehárny prostřednictvím společnosti Elim Vsetín, o.p.s. velmi spokojený.
„Právě díky těmto číslům víme, že tato služba má smysl a také viditelný efekt. Jsme moc rádi, že město do obou zařízení investovalo a zprovoznilo je. Druhým rokem jsme tak pomohli desítkám lidí, kteří patří do skupiny sociálně vyloučených, a kteří přivítali možnost strávit den v centru nebo přenocovat v noclehárně. Děkuji zaměstnancům Elim Vsetín za výborné nasazení – jejich práce má smysl,“ doplnil Jan Kučera.

„Statistiky ukazují, že v průměru využívají služeb denního centra více než 5 osob denně. U noclehárny je pak využití 6 klientů / den. No a za úspěch určitě můžeme považovat i skutečnost, že od 1. 7. se podařilo k ambulantní formě pomoci přidat i terénní formu denního centra. Nově tak můžeme klienty kontaktovat přímo v terénu. A u noclehárny byla od 1. ledna 2019 navýšena kapacita lůžek z osmi na 14,“ doplnila informace Daniela Uhříková ze společnosti ELIM Vsetín, o.p.s.
Vlastimil Langer
Ilustrační foto: Archiv KNZ