Barumka ve Zlíně se pojede po devětačtyřicáté

26.06.2019 12:36

ZLÍN - Letošní 49. ročník populární Barrum rally se pojede v termínu 16. až 18. srpna jako šestý podnik osmidílného seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) a závěrečný podnik Autoklub Mistrovství České republiky v rally 2019 (MCR).
„V rámci řady zápočtů bude hodnocena i do značkových pohárů, v rámci evropského mistrovství do Abarth Rally Cupu a v domácím šampionátu do Lenz Adam Cupu a Peugeot Rally Cupu,“ informoval v úterý 25. června na tiskové konferenci mluvčí rally Roman Ordelt.
Barumku každoročně sledují ve Zlínském kraji desetitisíce fanoušků, což ji řadí do pozice jednoho z nejvíce navštívených sportovních podniků na území České republiky.
Pořadatelský štáb kolem dlouholetého ředitele Miloslava Regnera připravil pro devětačtyřicátý ročník 770 km dlouhou trať, která obsahuje 15 rychlostních zkoušek v celkové délce 219,6 km na osmi úsecích. Centrum soutěže bude soustředěno v krajském městě Zlín. Startu závodu předchází technická přejímka ve čtvrtek 15. srpna v odpoledních hodinách v Otrokovicích.
„V pátek 16. srpna na startovní pole čeká po odpoledním slavnostním startu před zlínskou radnicí divácky atraktivní okruhová Super rychlostní zkouška v nočních ulicích krajského města. V sobotu 17. srpna najdeme v itineráři celkem osm rychlostních zkoušek, které se pojedou na čtyřech úsecích s názvy Březová, Semetín, Halenkovice a Kostelany. První etapa včetně páteční Super RZ měří 517 km a obsahuje 116 ostrých kilometrů,“ uvedl Miloslav Regner.

V neděli 18. srpna je na programu 2. etapa a závěrečných šest rychlostních zkoušek, které se pojedou na úsecích Maják, Pindula a Kašava. Nedělní porce čítá 253 km dlouhou trať, rychlostní zkoušky měří celkem 103 km.
„V itineráři soutěže najdeme po loňské odmlce opět klasický úsek Pindula, který začal psát svou historii při třetím ročníku v roce 1973! V loňském roce jsme nejeli tuto legendární erzetu z důvodu výskytu afrického moru prasat a rozhodli se pro bezpečnější variantu. Letos tento problém pominul a tradiční úsek vracíme opět do itineráře barumky,“ dodal ředitel rally.
Ve srovnání s loňským rokem došlo k obměně 48% trati rychlostních zkoušek. Pořadatelé zařadili některé staronové úseky trati rychlostních zkoušek během sobotní etapy. Jedná se o rychlostní zkoušku s názvem Kostelany v oblasti vrchoviny Chřiby a náročný úsek kolem Roštína.
Součástí Barum Czech Rally Zlín je také Star Rally Historic, jejíž dvanáctý ročník ve Zlíně se letos pojede. Potvrzením rostoucí úrovně je přidělení mistrovského statusu podniku, který se počtvrté pojede jako součást MČR v rally historických automobilů!

„Tradiční součástí zahajovacího programu barumky je Bugatti Grand Prix. Již poosmé se na trať městského okruhu v ulicích Zlína vydají historické automobily z dvacátých a třicátých let minulého století. Letos bude premiérově součástí nového šampionátu s názvem GRAND PRIX historických vozidel. Seriál má další tři podniky (1000 mil Československých, Brno Revival a Zbraslav–Jíloviště) a nejlepší jezdec získá Putovní pohár prezidenta Autoklubu ČR,“ doplnil Roman Ordelt.
Potřetí se uskuteční Green Rally pro vozidla s elektrickým a hybridním pohonem, kdy nejde o klasickou rally, posádky absolvují některé z klasických rychlostních zkoušek barumky, okořeněnou o speciální úkoly jako například jízdu zručnosti, a také o společensko-kulturní vyžití spojené s příjemnými gastronomickými zážitky. Třetí pokračování čeká i cyklovyjížďka s názvem Zlínská kola, která je určena jak pro profíky, tak pro širokou veřejnost a proběhne po trati městské rychlostní zkoušky.

Text a foto: Vlastimil Langer