Vsetínští zastupitelé podpořili Smlouvu o společné investici s firmou Valatrans

08.11.2017 08:10

VSETÍN - Téměř tříhodinová debata vsetínských zastupitelů předcházela v pondělí 6. listopadu schválení Smlouvy o společné investici mezi městem Vsetín a společností Valatrans. Smlouva specifikuje termíny, závazky a další podmínky výstavby obchodní galerie, jejíž investorem má být společnost Valatrans, a stavbou podzemního parkoviště, jež bude stavět město Vsetín s tím, že obě tyto stavby budou funkčně propojeny. „Ztratili jsme už mnoho drahocenného času, proto musíme teď zrychlit, abychom byli na další kroky připraveni,“ řekl zastupitelům při projednávání smlouvy starosta Jiří Růžička. Podporu společnému projektu pak vyjádřilo patnáct zastupitelů a čtyři se zdrželi.
Vsetínská radnice spolupracuje s firmou Valatrans na vytvoření moderní tváře centra a cílem propojit přednádražní prostor a zrekonstruované vlakové i autobusové nádraží, které budou společnou investicí státu a města Vsetína ve výši více jak 1,5 miliardy korun.
„Vzhledem k tomu, že odvolání proti územnímu rozhodnutí, které podali zastupitelé Michal Berg a Tomáš Husa za Vsetínské fórum přineslo celé stavbě, na kterou bezprostředně a funkčně navazuje rekonstrukce vlakového nádraží, velké zdržení, dostali jsme se teď do časového presu, protože v zimě se některé stavební práce zkrátka provádět nedají,“ zhodnotil situaci starosta Jiří Růžička s tím, že třeba přeložky inženýrských sítí se mohly udělat v létě, namísto toho je teď bude město složitě a za vyšších finančních nákladů muset udělat v zimě.
Veřejná zakázka na městskou část podzemního parkoviště by měla být do 50 milionů, přičemž město požádalo o dotaci z programu EU na podporu investic, což by v případě úspěchu pokrylo městu až 85 % nákladů.
Celá stavba má tak kvůli odvolání Vsetínského fóra velké zpoždění a stále není jasné, zda bude společnost Valatrans stavět „malou“ či „velkou“ variantu, tedy zda opraví stávající budovu bývalé ČSOB banky nebo zda tuto budovu zbourá a postaví novou. Jasno by mohlo být do konce listopadu „Pro město je samozřejmě výhodnější velká varianta, protože umožní rozšíření ulic Žerotínova a Nádražní, což umožní realizovat rekonstrukci vlakového nádraží v takové podobě, v jaké je naprojektováno. To znamená, že by autobusy a vlaky měly zastavovat v bezprostřední blízkosti, což bude maximálně komfortní pro cestující,“ uvedl starosta Růžička.  

Adéla Kousalová, tisková mluvčí vsetínské radnice
Foto: www.vsetin.cz