NAŠE ZPRÁVY: Nový prototyp populární L 410 poprvé vzlétl v Kunovicích

31.07.2015 16:03

KUNOVICE – Zbrusu nová L 410 NG poprvé okusila, jaké je to ve vzduchu. A vedla si prý skvěle. Na letišti Aircraft Industries, a.s., v Kunovicích po úspěšném vzletu odstartovala sérii certifikačních letových zkoušek. Informaci sdělila vedoucí marketingu Nora Skládalová.
Piloti při prvním letu ověřili základní letové vlastnosti a výkony letounu, správné funkce systému ovládání, funkce pohonné jednotky, palivové soustavy a základní funkce avionických a navigačních systémů. Posádku při prvním letu tvořili piloti Petr Jarocký se Stanislavem Sklenářem a pracovníci kvality výroby Zdeněk Koníček a Michal Sum.
Nový letoun poprvé ve vzduchu. Foto: www.let.cz

S novým modelem bude společnost Aircraft Industries, a.s., velmi silným konkurentem pro stávající turbovrtulové letouny stejné kategorie ve světě.  Zvýšení prodejnosti očekává společnost právě od nového modelu L 410 NG, který je inovací verze letounu L 410 UVP-E20. Letadlo je nejen srovnatelné se světovou konkurencí, ale dokonce ji v mnohem i předčí. „Unese o 400 kg více nákladu vlivem dvojnásobného zvětšení předního zavazadlového prostoru, má větší dolet - až 2 500 km a vytrvalost až 10 hodin díky téměř dvojnásobnému objemu nových integrálních palivových nádrží, které jsou součástí nově konstruovaného křídla. Stroj má výkonnější pohonnou jednotku s novým reduktorem, který umožní snížení hluku. Letadlo dosáhne vyšší cestovní rychlosti okolo 420 km v hodině, má modernizovanou pilotní kabinu včetně kabiny pro cestující blížící se letounům vyšší kategorie. Podstatně se zvýší návrhová životnost letadla až na 30 tisíc letových hodin a/nebo cyklů,“ charakterizoval přednosti prototypu vedoucí projektu Miroslav Pešák.
Již nyní společnost eviduje zájem o nový model a v důsledku zlepšení letových parametrů, provozních charakteristik i zvýšení užitných vlastností letounu očekává zvýšení poptávky.
Zahájení sériové výroby letounu L 410 NG plánuje Aircraft Industries, a.s., po dokončení certifikačních zkoušek v roce 2017. Společnost hodlá do budoucna vyrábět  až 30 těchto strojů ročně.
Vlastimil Langer